Irlanda

1. Care sunt condițiile de eligibilitate?
Absolvirea colegiu asistenți/facultate de medicină într-un stat membru al UE + Norvegia, Elveția, Islanda, Liechtenstein.
Cunostințe de limba engleză: nivel ridicat. Este util un atestat: minim 7 puncte la testul Internațional English Language Testing System IELTS (www.ielts.org) sau minimum 2.5 puncte la testul BATH.

2. Este obligatorie cunoașterea limbii engleze?
Da. Rar, angajatorii acceptă și candidați cu cunoștințe reduse de limbă, dar care doresc să se perfecționeze.

3. Este necesară experiența profesională?
Farmaciști
: da.
Stomatologi: da (3 ani).
Medici rezidenți: este necesară experiența profesională minimă;
Medici specialiști: experiență profesională susținută.

4. Pot să mă specializez sau să îmi fac rezidențiatul în Anglia?
Paramedici:
nu.
Medici: da, și este recunoscut în țările membre UE.

5. Care este grila de salarizare?
Asistenți
: minim £ brut/luna, fără gărzi.
Farmaciști: minim £ brut/luna, fără gărzi;
Stomatologi: minim £ brut/luna.
Medici rezidenți: minim £ brut/luna, fără gărzi.
Medici specialiști: minimum £ brut/luna, fără gărzi.
Medici generaliști: £

6. Cine se ocupă de actele necesare angajării?
Ne ocupăm de dreptul de liberă practică; pentru acest lucru trebuie sa ne furnizați:

Farmaciști:
– Certificatul eliberat de Colegiul Farmaciștilor care să specifice că nu aveți abateri de la codul de etică si deontologie profesională; va fi trimis de catre Colegiul Farmacițtilor in original, direct autorității din UK;
– Taxa Înscriere Royal Pharmaceutical Society of Great Britain (300 GBP) + Atestat lingvistic (130 GBP). Sumele vor fi returnate de către compania angajatoare după începerea contractului.

Stomatologi:
– Certificatul de înscriere în General Dental Council (GDC)

Medici:
– Certificatul de înscriere în General Medical Council (GMC).

Asistenți:
– Certificatul de înscriere în Irish Nursing Board.
Asistenții medicali români nu sunt obiectul restricțiilor pe piața muncii din Irlanda începând cu 1 ianuarie 2012.

În plus pentru toate profesiile de mai sus:

  • Certificatul de Conformitate eliberat de Ministerul Sănătății Publice în conformitate cu Art. 23 al Directivei 2005/36/EC;
  • Două referințe profesionale;
  • Copie tradusă și legalizată după pașaport si diploma de absolvire;
  • Cazierul judiciar;
  • 2 poze tip pașaport;
  • Adeverință medicală care să ateste ca nu aveti heptatita B sau C
  • Atestat lingvistic.
[Pagina web – Ministerul sănătății]

7. Organizați cursuri de limbă?
Nu, dar colaborăm cu firme care organizează cursuri cu specific medical.

8. Care sunt etapele procesului de selecție?

  • Vă depuneți CV-ul pe site.
  • Medico-Jobs vă va contacta prin mail sau telefon in max 48 ore pentru a vi se prezenta ofertele disponibile. De asemenea se va verifica nivelul competențelor în limba țării în care aplicați.
  • Angajatorul  va fi contactat și înștiințat de existența unui posibil candidat.
  • Întâlnire preliminară pe internet via Skype sau interviu în țara respectivă. Medico-Jobs vă va acompania pe toată această perioadă, inclusiv prin indicarea unor hoteluri mai rezonabile sau a unui parcurs de zbor mai ieftin. Dumneavoastră veți plăti deplasarea. Din experiența de până acum, în momentul în care angajatorul vă cheamă pentru o întâlnire față în față este hotărât în proporție de peste 80% să vă recruteze.
  • Negocierea și semnarea contractului. Medico-Jobs se obligă la obiectivitate și imparțialitate. Astfel, în orice situație va prezenta doar realitatea, atât în ceea ce privește angajatul cât și în ceea ce privește angajatorul, astfel încât cele două părți să construiască o relație de colaborare durabilă.
  • Mutarea și formalitățile premergătoare începerii activitatii: Medico-Jobs vă va consilia în închirierea unei proprietăți, cât și în privința formalităților esențiale pe care trebuie să le faceți în țara respectivă (Medico-Jobs poate garanta pentru dumneavoastră în cazul închirierii sau în cazul deschiderii unui cont bancar nou). De asemenea vă va consilia în găsirea unui job pentru partenerul/a dumneavoastră cât și a unor școli/grădinițe în cazul în care aveți copii.
  • Începerea activității.

9. Cât durează de la depunerea CV-ului până la începerea lucrului?
Minim 1 luna.

10. Care sunt tarifele percepute de către agenția dumneavoastră?
Nu percepem comisioane de la candidați, ci doar de la angajatori. Medico-Jobs nu percepe nici un comision medicilor, nu e nevoie de nici un act semnat intre candidat și Medico-Jobs. Singurul act semnat va fi doar contractul de muncă propus de angajator. Intermedierea nu va afecta în nici un fel salariul sau alte plăți ale spitalului în numele dumneavoastră.

11. Care sunt locurile de muncă pe care le oferiți?
Link locuri de muncă după harta/regiuni

12. Formalități:
Dacă aparțineți unui stat UE va trebui să vă înregistrați la Workers Registration Scheme în decurs de o luna de la începerea muncii în UK. Angajatorul vă va da formularele pe care va trebui să le completați și să returnați la Home Office împreună cu o taxă de £90.

13. Câte zile de concediu se acordă pe an?
25 zile concediu/an;

14. Cât timp muncesc pe săptămână?
40 ore.

15. Care este rata taxelor?
Taxele se calculează în funcție de valoare venitului și cresc proporțional cu acesta. Astfel, taxele se încadrează între 20% și 45%.

16. Voi avea asigurare socială și de sănătate?
Da.

17. Asigurarea acoperă și familia?
Da, va trebui sa faceți mici demersuri pentru a înscrie membrii familiei dumneavoastră ca eligibili pentru a primi îngrijiri medicale. Medico-Jobs vă va asista și în această fază.

18. Există beneficii sociale pentru familii cu copii?
Da.

19. Voi primi ajutor în găsirea unei locuințe?
Da, în prima lună. Ulterior, ori dumneavoastră pe cont propriu ori cu ajutorul  Medico-Jobs sau al angajatorului va trebui sa va găsiți o proprietate de închiriat.

20. Voi primi ajutor în găsirea unui loc de muncă pentru partener/ă?
Da.

21. Voi primi ajutor în găsirea unei școli/grădinițe pentru copii?
Da.

22. Va trebui să plătesc pentru școală/grădiniță?
Școlile și grădinițele de stat din UK sunt gratuite.