Marea Britanie

1. Care sunt condițiile de eligibilitate pentru noul Doctor Anglia?

Absolvirea facultății de medicină într-un stat membru al UE + Norvegia, Elveția, Islanda, Liechtenstein;

Cunostințe de limba engleză: nivel avansat. Din iunie 2014: minim 7,5 puncte (din 9 puncte) la testul International English Language Testing System IELTS.

Info din 25.02.2014.

2. Este obligatorie cunoașterea limbii engleze?

Da.

3. Este necesară experiența profesională?

  • Farmaciști: Da. Daca ați absolvit facultatea înainte de anul 2008, trebuie să fi acumulat 3 ani de experiență ca farmacist pentru a vă putea înregistra la RPSGB. Dacă ați absolvit facultatea începând cu anul 2008, vă puteți înregistra automat la RPSGB datorită noilor directive din Comunitatea Europeană;
  • Stomatologi: Da, 3 ani de experientă;
  • Medici rezidenți: Da, cel putin 2 ani de experienţă, preferabil 6 luni de chirurgie în ultimii 2 ani; preferabil 6 luni în pediatrie în ultimii 2 ani (va trebui să specificaţi în CV câte luni de chirurgie şi pediatrie aţi efectuat în ultimii 2 ani);
  • Medici specialiști: Experiență profesională susținută [(cel putin 2 ani de experienţă, preferabil 6 luni de chirurgie în ultimii 2 ani; preferabil 6 luni de pediatrie în ultimii 2 ani (va trebui să specificaţi în CV câte luni de chirurgie şi pediatrie aţi efectuat în ultimii 2 ani)]. Pentru Irlanda trebuie să fi terminat facultatea de medicină de cel puțin 4 ani și/sau să aveți studii post universitare de medicină generală.
  • Asistenți generaliști: Da, cel puțin 2 ani de experiență.

4. Pot să mă specializez sau să îmi fac rezidențiatul în Anglia?

Da.

5. Care este grila de salarizare?

Asistenți: minim 17.000 – 25.000£ brut/an, fără gărzi;
Farmacisti: minim 28.030 – 37.050£ brut/an, fără gărzi;
Stomatologi: minim 40.000£ brut/an;
Medici rezidenți: minim 22.412 – 29.705£ brut/an, fără gărzi;
Medici specialiști: minimum 36.807 – 70.126£ brut/an, fără gărzi;
Medici generaliști: 53.781 – 81.158£ brut/an, fără gărzi;

 

6. Cine se ocupă de actele necesare angajării?
Ne ocupăm de obținerea dreptului de liberă practică. Pentru acest demers, trebuie să ne furnizați:

Aici găsiți documentele în baza cărora se eliberează certificatele de conformitate și respectiv de experiență profesională necesare recunoașterii calificarilor de medic,  medic stomatolog, farmacist și asistent medical generalist obținute în Romania.

Farmaciști:
– Certificatul eliberat de Colegiul Farmaciștilor care să specifice că nu aveți abateri de la codul de etică și deontologie profesională; va fi trimis de către Colegiul Farmaciştilor în original, direct autorității din UK;
– Taxă Înscriere Royal Pharmaceutical Society of Great Britain (300 GBP) + Atestat lingvistic (130 GBP). Sumele vor fi returnate de către compania angajatoare după începerea contractului;

Pentru a câștiga timp recomandăm ca toți candidații să înceapă obținerea Certificatului de Conformitate de la Ministerul Sănătății! Click aici pentru documentele necesare obținerii Certificatului de Conformitate.

Stomatologi:
– Certificatul de înscriere în General Dental Council (GDC). Click aici pentru procedura de înscriere în GDC.

- Odată obținută înscrierea în General Dental Council veți deveni elibigil pentru a vă înscrie în Medical Defence Union (MDU), un sindicat ai cărui membrii sunt medici, stomatologi sau alt personal medical calificat. Înscrierea în aceste două organizații vă dă dreptul legal de a profesa ca medic în Marea Britanie.

- În contextul liberei circulații a medicilor, medicilor stomatologi și farmaciștilor în interiorul granițelor Uniunii Europene, statele membre sunt interesate să asigure protecția cetățenilor lor față de profesioniștii care, prin exercitarea activităţilor profesionale, ar putea periclita sănătatea acestora. Un instrument în acest scop este Certificatul European de Status Profesional Curent, emis de autoritățile competente din fiecare stat european. Mai multe detalii puteți găsi pe site-ul Ministerului Sanatatii Publice.

Medici:
– Certificatul de înscriere în General Medical Council (GMC). Pentru această înregistrare aveți nevoie de: Certificat de Conformitate de la Ministerul Sănătății, Certificat de Good Standing de la Colegiul Medicilor, diploma de licență/specialist/ referințe, taxa de inscriere.

Cursuri opționale pentru medici: Certificatele ACLS și EPLS sunt, de asemenea, esențiale în anumite zone (ACLS este Advanced cardiac life saving și PALS este Paediatric advanced life saving). ACLS și PALS costa £490 fiecare plus TVA și sunt necesare pentru a putea lucra în sistemul privat de sănătate din Marea Britanie.  

Asistenți:
– Certificatul de înscriere în Irish Nursing Board.
Asistenții medicali români nu sunt obiectul restricțiilor pe piața muncii din Irlanda începând cu 1 ianuarie 2012.

Vezi ce acte mai sunt necesare aici.

- Toți candidații trebuie să aibă număr de înregistrare PIN de la NMC.

Pașii necesari pentru obținerea PIN Number:

  1. Completarea cererii pentru obținerea aplicației;
  2. Trimiterea formularului pentru solicitarea Kit-ului de aplicare către NMC. În decurs de aproximativ două săptămâni veți primi Kit-ul ce conține toate instrucțiunile și o Aplicație în original care va specifica PRN-ul (Personal Registration Number); PRN-ul reprezintă un numar unic de înregistrare prin care se pot controla toate documentele trimise către NMC.

Aplicația primită de la NMC în original are o valabilitate de 6 luni, timp în care va trebui să depuneți urmatoarele documente:

Documente necesare pentru înscrierea în NMC în vederea eliberării PIN-ului:

  • Diploma de asistent medical și planul de învățământ;
  • Certificat de Conformitate (dacă ați început studiile inainte de 2007);
  • Certificate of Good Standing – Certificat care să ateste că nu aveți abateri de la codul de Etică și Deontologie Profesională. Se eliberează de către Colegiul Asistenților Medicali și Moașelor din România;
  • Cazier judiciar;
  • Copie după pașaport sau carte de identitate;
  • Certificat de căsătorie (dacă este cazul);
  • Cunoștințe de limba engleză la nivel avansat. Nivelul preferat fiind C1, conform Cadrului European Comun de referință.

Aceste documente vor trebui trimise către NMC (The Nursing and Midwifery Council). Se trimit fotocopiile legalizate în limba română și fotocopiile traduse în limba engleza și legalizate ale acelorași documente. Nu este nevoie de apostile pe nici unul din documente.

În răspunsul celor de la NMC va fi specificat PIN-ul sau, în funcție de dosarul fiecaruia, perioada de pregătire pe care trebuie să o desfășurați la o școală (universitate) din U.K. Veți putea lucra și în această perioadă de pregatire.

În momentul obținerii răspunsului de la NMC, cu precizarea PIN-ului, veți fi nevoiți să efectuați plata sumei de £76 către NMC, în vederea eliberării efective a PIN-ului. După obținerea PIN-ului, vă vom aranja primele interviuri de angajare în decurs de câteva zile.

Documente necesare pentru obținerea Certificatului de Conformitate:

  • Cerere în care se vor preciza și datele de contact;
  • Copie act de identitate;
  • Copii legalizate după Diploma de Bacalaureat și după titlurile oficiale de calificare: Certificatul de Competențe Profesionale, Diploma de absolvire a Școlii Postliceale sanitare de asistent medical; Copie legalizată după foaia matricolă;
  • Adeverința eliberată de unitatea de învățământ absolvită prin care se atestă perioada în care au fost efectuate studiile;
  • Copii legalizate după documentele de schimbare a numelui (dacă este cazul);
  • Copie legalizată după Autorizația de Liberă Practică;
  • Adeverința de vechime de la locul de muncă sau copie conformă după cartea de
    muncă.

Notă: Pentru cei care au început studiile după 2007, Certificatul de Conformitate nu mai este necesar !

 

7. Organizați cursuri de limbă?
Nu, dar colaborăm cu firme care organizează cursuri cu specific medical.

Vă putem pune la dispoziţie cursuri de limba engleză şi de engleză medicală în format electronic dacă angajatorul îşi manifestă intenţia de a vă angaja.

 

8.Care sunt etapele procesului de selecție?

  • Vă depuneți CV-ul pe site.
  • Medico-Jobs vă va contacta prin mail sau telefon in maxim 48 de ore pentru a vi se prezenta ofertele disponibile. De asemenea se va verifica nivelul competențelor în limba țării în care aplicați.
  • Angajatorul  va fi contactat și înștiințat de existența unui posibil candidat.
  • Întâlnire preliminară pe internet via Skype sau interviu în țara respectivă. Medico-Jobs vă va acompania pe toată această perioadă, inclusiv prin indicarea unor hoteluri rezonabile sau a unui parcurs de zbor mai ieftin. Dumneavoastră veți plăti deplasarea. Din experiența de până acum, în momentul în care angajatorul vă cheamă pentru o întâlnire față în față este hotărât în proporție de peste 80% să vă recruteze.
  • Negocierea și semnarea contractului. Medico-Jobs se obligă la obiectivitate și imparțialitate. Astfel, în orice situație va prezenta doar realitatea, atât în ceea ce privește angajatul cât și în ceea ce privește angajatorul, astfel încât cele două părți să construiască o relație de colaborare durabilă.
  • Mutarea și formalitățile premergătoare începerii activitatii: Medico-Jobs vă va consilia în închirierea unei proprietăți, cât și în privința formalităților esențiale pe care trebuie să le faceți în țara respectivă (Medico-Jobs poate garanta pentru dumneavoastră în cazul închirierii sau în cazul deschiderii unui cont bancar nou). De asemenea vă va consilia în găsirea unui job pentru partenerul/a dumneavoastră cât și a unor școli/grădinițe în cazul în care aveți copii.
  • Începerea activității.

 9. Cât durează de la depunerea CV-ului până la începerea lucrului?
Minim 1 lună.

10. Care sunt tarifele percepute de către agenția dumneavoastră?

Nu percepem comisioane de la candidați, ci doar de la angajatori. Medico-Jobs nu percepe nici un comision medicilor/asistentilor. Intermedierea nu va afecta în nici un fel salariul sau alte plăți ale spitalului în numele dumneavoastră.

11. Care sunt locurile de muncă pe care le oferiți in afara de Doctor Anglia?

Vă vom comunica locurile disponibile imediat ce veţi completa formularul “Depune CV”.

12. Formalități:

Dacă aparțineți unui stat UE va trebui să vă înregistrați la Workers Registration Scheme în decurs de o lună de la începerea muncii în UK. Angajatorul vă va da formularele pe care va trebui să le completați și să le returnați la Home Office împreună cu o taxă de £90.

13. Câte zile de concediu se acordă pe an?
25 zile concediu/an;

14. Cât timp muncesc pe săptămână?
40 ore.

15. Care este rata taxelor?
Taxele se calculează în funcție de valoarea venitului și cresc proporțional cu acesta. Astfel, taxele se încadrează între 20% și 45%.

16. Voi avea asigurare socială și de sănătate?
Da.

17. Asigurarea acoperă și familia?
Da, va trebui sa faceți mici demersuri pentru a înscrie membrii familiei dumneavoastră ca eligibili pentru a primi îngrijiri medicale. Medico-Jobs vă va asista și în această fază.

18. Există beneficii sociale pentru familii cu copii?
Da.

19. Voi primi ajutor în găsirea unei locuințe?
Da, în primele luni. Ulterior, ori dumneavoastră pe cont propriu ori cu ajutorul Medico-Jobs sau al angajatorului va trebui să vă găsiți o proprietate de închiriat.

20. Voi primi ajutor în găsirea unui loc de muncă pentru partener/ă?
Da.

21. Voi primi ajutor în găsirea unei școli/grădinițe pentru copii?
Da.

22. Va trebui să plătesc pentru școală/grădiniță?
Școlile și grădinițele de stat din UK sunt gratuite.